Σχεδόν 30 εκατ. «βρόμικα» οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε.

Σχεδόν 30 εκατομμύρια οχήματα εξοπλισμένα με κινητήρες ντίζελ που κυκλοφορούν στην Ε.Ε. εκπέμπουν ρυπογόνα αέρια πολύ περισσότερα από το επιτρεπόμενο όριο, όπως υποστηρίζει μελέτη της μη κυβερνητικής οργάνωσης Transport & Environment που δόθηκε στη δημοσιότητα, με την ευκαιρία της πρώτης επετείου του σκανδάλου Volkswagen.

Πριν από έναν χρόνο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen παραδεχόταν πως κατέφυγε σε λογισμικά για να χειραγωγήσει τα τεστ εκπομπών καυσαερίων των οχημάτων της, ενώ δεν πρόκειται παρά «για την κορυφή του παγόβουνου», όπως εκτιμά η Transport & Environment (T&E), η οποία επιδιώκει με τη μελέτη αυτή να «προβάλει τον εντυπωσιακό αριθμό των βρώμικων οχημάτων ντίζελ που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε. και τις αδύναμες κανονιστικές ρυθμίσεις για τα οχήματα από τις εθνικές αρχές».

Η T&E συγκέντρωσε τα δεδομένα για 230 μοντέλα, τα οποία έχουν προκύψει από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί από τις κυβερνήσεις της Γαλλίας, της Βρετανίας και της Ιταλίας μετά το «Dieselgate», καθώς και από ορισμένες δημόσιες βάσεις δεδομένων.

Σχεδόν 30 εκατ. «βρόμικα» οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε.

Περισσότερα από τέσσερα στα πέντε οχήματα με προδιαγραφές Euro 5 που πωλήθηκαν από το 2010 έως το 2014 παράγουν ποσότητες υπερτριπλάσιες από τις προδιαγραφές που αναφέρονται για τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τις εργαστηριακές δοκιμές, υπολόγισε η ΜΚΟ.

Από τα οχήματα Euro 6, τα οποία πωλούνται από το 2015, τα δύο τρίτα εκπέμπουν έως και πάνω από τις τριπλάσιες ποσότητες σε σχέση με το προσδιορισμένο όριο.

Τα οχήματα αυτά κυκλοφορούν κυρίως στους δρόμους της Γαλλίας (5,5 εκατ.) και της Γερμανίας, (5,3 εκατ.), στη Βρετανία (4,3 εκατ.) και στην Ιταλία (3,1 εκατ.).
Σχεδόν 30 εκατ. «βρόμικα» οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε.

Στην κορυφή των χειρότερων ρυπαντών, η T&E βάζει την Renault-Dacia, αποδίδοντάς της τον τίτλο των πιο «βρόμικων» κινητήρων για τις προδιαγραφές Euro 5, με εκπομπές στους δρόμους σχεδόν οκταπλάσιες από το όριο που έχει προσδιοριστεί με βάση τις εργαστηριακές δοκιμές. Ακολουθούν οι Land Rover, Hyundai, Opel-Vauxhall και Nissan.

Τα οχήματα αυτών των κατασκευαστών που ελέγχθηκαν εκπέμπουν συνεπώς περισσότερους ρύπους από τα οχήματα της Volkswagen.

Η γερμανική εταιρεία τα πάει μάλλον καλά με τα οχήματα προδιαγραφών Euro 6, μια κατηγορία στην οποία οι μάρκες της είναι μεταξύ των λιγότερο ρυπογόνων.
Σχεδόν 30 εκατ. «βρόμικα» οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε.
Η ιταλική Fiat είναι αυτή που τα πάει λιγότερο καλά, καθώς οχήματά της (περιλαμβανομένων οχημάτων της μάρκας Alfa Romeo, καθώς και της Suzuki, τα οποία εφοδιάζει με κινητήρες) εκπέμπουν έως και 15 φορές περισσότερα ρυπογόνα αέρια από το όριο που έχει προσδιοριστεί στο εργαστήριο. Η Renault-Dacia-Nissan ακολουθεί (14 φορές περισσότερες εκπομπές) και μετά η Opel-Vauxhall και η Hyundai.
Πρόστιμα...
Ήδη, στις αρχές του μήνα, ο εκτελεστικός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεργάζεται με τις εθνικές αρχές 20 κρατών-μελών του μπλοκ, με στόχο να επιβληθούν πρόστιμα κατά της Volkswagen και να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας για τη χειραγώγηση των δοκιμών ρύπων.

Σχεδόν 30 εκατ. «βρόμικα» οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε.

Η Κομισιόν πιστεύει πως η VW παραβίασε δύο νόμους του ευρύτερου ευρωπαϊκού νομικού πλαισίου για την προστασία των καταναλωτών σε 20 ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με ανακοίνωση του εκπροσώπου Κρίστιαν Βίγκλαντ.

Οι κανόνες για τους οποίους έκανε λόγο ο εκπρόσωπος, είναι η οδηγία για την πώληση καταναλωτικών αγαθών και τις σχετικές εγγυήσεις, καθώς και η οδηγία για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές από την πλευρά των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές.

Πάντως, ο Βίγκλαντ διευκρίνισε ότι η Κομισιόν δεν έχει τη δικαιοδοσία να απαιτήσει άμεσα πρόστιμα και αποζημιώσεις από εταιρείες που παραβιάζουν τη νομοθεσία περί προστασίας των καταναλωτών. Ελπίζει ωστόσο ότι θα συντονίσει τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν οι εθνικές αρμόδιες αρχές προκειμένου να παρθούν αυτές οι αποφάσεις.


Διερεύνηση εκπομπών
Ταυτόχρονα, προ 20ημέρου το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διερευνήσει τις εκπομπές καυσαερίων των οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας Fiat Chrysler για πιθανές παράνομες συσκευές χειραγώγησης, σύμφωνα με έγγραφα της γερμανικής κυβέρνησης που ήρθαν στο φως στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Η αρχή της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας ΚΒΑ άρχισε να διενεργεί ελέγχους σε οχήματα διάφορων κατασκευαστών, συμπεριλαμβανομένης της Fiat, μετά την παραδοχή της Volkswagen τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους για χειραγώγηση των εκπομπών μέσω παράνομου λογισμικού.

Η άμεση προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έρχεται μετά από ανησυχίες που εξέφρασε στις ιταλικές αρχές το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας για τα οχήματα της Fiat νωρίτερα αυτό το χρόνο και την επακόλουθη άρνηση από τις ιταλικές αρχές των ισχυρισμών ότι τα οχήματα της Fiat και της Chrysler φέρουν παράνομες συσκευές χειραγώγησης της εξάτμισης.

Η επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία περιήλθε στην κατοχή του πρακτορείου Reuters, ανέφερε ότι έλεγχοι από τις γερμανικές αρχές στα μοντέλα Fiat 500X, Fiat Doblo και Jeep Renegade θα μπορούσαν να αποδείξουν την «παράνομη χρήση μιας συσκευής που απενεργοποιεί τα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων» και κάλεσε την Επιτροπή να πραγματοποιήσει διαβουλεύσεις με τις ιταλικές αρχές για να επιλύσουν το ζήτημα.

Εκπρόσωπος της Fiat δήλωσε ότι τα αυτοκίνητα της εταιρείας ακολουθούν τους ισχύοντες κανόνες εκπομπών και δεν φέρουν συσκευές χειραγώγησης. Από την πλευρά της, η Επιτροπή δήλωσε ότι η αντιμετώπιση παραπτωμάτων είναι ευθύνη των ιταλικών αρχών.

«Πρώτα απ‘ όλα πρόκειται για ένα διάλογο μεταξύ των δύο ενδιαφερομένων κρατών μελών, με την υποχρέωση να ενημερώνουν την Επιτροπή και τη δυνατότητα της Επιτροπής να διευκολύνει την εξεύρεση λύσης αν δεν μπορέσουν να έρθουν σε συμφωνία», δήλωσε η Επιτροπή σε ανακοίνωσή της.

Ως μέρος της διεύρυνσης της μείωσης των επιπέδων των επιβλαβών για την υγεία οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) στον απόηχο του σκανδάλου της VW, η KBA έκανε έλεγχο σε 53 διαφορετικά οχήματα και διαπίστωσε ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν κάνει φιλελεύθερη χρήση αυτού που περιγράφουν ως «θερμικό παράθυρο».

Αυτό αναφέρεται στην εποχή που επιτρεπόταν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να «πειράζουν» τα συστήματα διαχείρισης εκπομπών καυσαερίων για την προστασία των κινητήρων από πιθανή ζημία από τη συμπύκνωση όταν τα αυτοκίνητα ξεκινούσαν σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Κατά τη διάρκεια των ερευνών της, η ΚΒΑ διαπίστωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έκανα χρήση ενός πολύ μεγάλου εύρους θερμοκρασιών για θερμικά παράθυρα.


ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.