Αξίζει να σημειωθεί πως η Ινδία διαθέτει το τέταρτο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο στον κόσμο, με κριτήριο το συνολικό μήκος γραμμών, πίσω από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα και τη Ρωσία. 
Η Ινδική Εταιρεία Σιδηροδρόμων είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πραγματοποίηση δοκιμών του πρώτου τραίνου της χώρας που θα τροφοδοτείται εν μέρει από φωτοβολταϊκά πάνελ, στην πόλη Τζοντπούρ της πολιτείας Ρατζαστάν, σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσει την άπλετη ηλιακή ενέργεια που είναι εύκολα διαθέσιμη στη χώρα.
Σύμφωνα με τους αξιωματούχους της σιδηροδρομικής εταιρείας, το τραίνο θα κινείται από συμβατικούς κινητήρες ντίζελ, αλλά η ηλιακή ενέργεια θα χρησιμοποιείται για τα εσωτερικά συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας.
«Οι ηλιακοί συλλέκτες θα εγκατασταθούν στην κορυφή των βαγονιών του τραίνου και η ενέργεια, η οποία θα συλλέγεται από τον ήλιο, θα χρησιμοποιείται για τη λειτουργία των εσωτερικών συστημάτων φωτισμού και κλιματισμού στο τραίνο», δήλωσε ο Γκοπάλ Σάρμα, Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων, προσθέτοντας ότι η δοκιμαστική λειτουργία του τραίνου θα λάβει χώρα στο τέλος του τρέχοντος μηνός.
Οι Ινδικοί Σιδηρόδρομοι έχουν επικεντρωθεί στις εναλλακτικές πηγές καυσίμων, με δοκιμές να έχουν ήδη προγραμματιστεί για την αξιοποίηση πεπιεσμένου φυσικού αερίου και βιοντίζελ, μεταξύ άλλων.

THERAILZONE
Σύμφωνα με μελέτες, ένα τραίνο με χρήση ηλιακής ενέργειας μπορεί να μειώσει την κατανάλωση ντίζελ έως και κατά 90.000 λίτρα ετησίως, καθώς και να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 200 τόνους το ίδιο χρονικό διάστημα.
Το πεπιεσμένο φυσικό αέριο χρησιμοποιείται σε τραίνα τοπικών δρομολογίων στο τμήμα Ροτάκ-Ρεβάρι στο Νέο Δελχί. Η διπλή χρήση καυσίμου, πεπιεσμένου φυσικού αερίου και ντίζελ έχει επίσης οδηγήσει στην εξοικονόμηση τόσο καυσίμων όσο και χρημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Ινδία διαθέτει το τέταρτο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο στον κόσμο, με κριτήριο το συνολικό μήκος γραμμών, πίσω από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα και τη Ρωσία. Ενδεικτικά, η Ελλάδα βρίσκεται στην 66η θέση της σχετικής λίστας. Πηγή 

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.